یخچال های طبیعی 9 تریلیون تن یخ از دست دادند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، تغییر آب و هوا بیش از گذشته بر سیاره و جامعه ما تاثیر می گذارد. به همین دلیل آژانس فضایی اروپا برای مشخص و سنجش عواقب اقدامات بشر در این زمینه و در مقیاس جهانی، از ماهواره های مشاهده زمین استفاده می کند.

یخچال های طبیعی 9 تریلیون تن یخ از دست دادند

از این رو یکی از مخرب ترین اثراتی که از فضا دیده می شود مربوط به فرایند ذوب شدن یخ ها در سیاره زمین است.

بنا بر این گزارش که از سوی معاونت سنجش از دور سازمان فضایی ایران منتشر شده است، در نیم قرن گذشته یخچال های طبیعی در سراسر جهان مقدار قابل توجهی یخ از دست داده اند.

پایش ماهواره ای ذوب شدن یخ های زمین و اندازه گیری داده های سالانه حاکی از این است که حدود 9 تریلیون تن یخ طی 50 سال اخیر در جهان از دست رفته است.

پوشش یخ جهانی و میزان تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر ذوب شدن یخ های زمین از طریق چندین ماهواره مشاهده زمین آژانس فضایی اروپا (esa) و ماهواره های کوپرنیکوس اتحادیه اروپا رصد می شود و جمع آوری این داده ها می تواند در بررسی تاثیر ریزش یخ ها در آینده و گرم شدن زمین به کار گرفته شود.

با توجه به نگرانی دانشمندان جهان، آژانس فضایی اروپا با نگاهی به آینده، موضوع ذوب شدن یخ ها را شناسایی کرده و 3 مورد از 6 ماموریت دارای اولویت ماهواره سنجش از دور سنتینل را به شرایط اضطراری آب و هوا و نیازهای عملیات کاربر در رابطه با ورقه های یخ، برف و یخ های دریایی اختصاص داده است. این داده ها می تواند به تصمیم گیری سیاستگذاران برای کندشدن ذوب یخ ها کمک کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8797

به "یخچال های طبیعی 9 تریلیون تن یخ از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال های طبیعی 9 تریلیون تن یخ از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید