پیش بینی بارش های 5 روزه در بیشتر مناطق کشور، هشدار وقوع سیل در 6 استان

به گزارش بانیما، سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش های 5 روزه در بیشتر مناطق کشور نسبت به وقوع سیلاب در 6 استان طی امروز هشدار داد.

پیش بینی بارش های 5 روزه در بیشتر مناطق کشور، هشدار وقوع سیل در 6 استان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز برای نوار شمالی و بخش هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

فردا برای شمال غرب، غرب، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی بارش پیش بینی می گردد، ضمن این که در بعضی مناطق نوار شرقی کشور بارش های پراکنده روی می دهد.

یکشنبه هفته آینده به جز غرب و جنوب غرب در سایر مناطق بارندگی پیش بینی شده است و سامانه بارشی به تردیج در این روز از کشور خارج می گردد. دوشنبه برای شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده و در سایر مناطق جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه برای استا ن های تهران، البرز، سمنان، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می گردد. سه شنبه هفته آینده نیز برای بخش هایی از شمال غرب بارش های پراکنده پیش بینی شده است و سایر مناطق کشور جو آرامی خواهند داشت.

سازمان هواشناسی همچنین در هشداری از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز با مخاطره رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ خبر داده است.

بر این اساس در استان های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، کرمان، جنوب یزد، جنوب فارس و شمال هرمزگان احتمال طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه ها و آبراه ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی بر ضرورت آمادگی دستگاه های اجرایی ازجمله شهرداری ها و فرمانداری ها جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب گرفتگی معابر تاکید نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9291

به "پیش بینی بارش های 5 روزه در بیشتر مناطق کشور، هشدار وقوع سیل در 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش های 5 روزه در بیشتر مناطق کشور، هشدار وقوع سیل در 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید