وزیر خارجه سوئیس درباره نتایج سفرش به ایران به اظهارنظر پرداخت

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، وزیر خارجه سوئیس در خاتمه سفرش به تهران به اظهارنظر درباره نتایج این سفر پرداخت.

وزیر خارجه سوئیس درباره نتایج سفرش به ایران به اظهارنظر پرداخت

بر اساس این گزارش، ایگنازیو کاسیس در خاتمه سفرش به ایران در پیغامی توئیتری ضمن اشاره به ملاقات خود با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، گفت که طی این سفر گفتگو خوبی درباره آینده توافق برجام و ثبات در منطقه انجام شد.

وی ضمن انتشار تصاویری از این ملاقات، لینک بیانیه وزارت خارجه سوئیس پیرامون سفر به تهران را در پیغام توئیتری خود قرار داد.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس آمده است که ایگنازیو کاسیس وزیرامور خارجه این کشور در سفر رسمی خود به تهران با مقامات ایران پیرامون اختیارات حافظ منافع، کوشش ها برای ثبات منطقه و همچنین همکاری در زمینه های تجاری، علمی و حقوق بشری رایزنی کرد.

وزارت خارجه سوئیس همچنین در این بیانیه از ایران خواسته است تا به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد.

کاسیس با اشاره به سازوکار اقتصادی سوئیس برای تبادل کالاهای پزشکی و غذایی با ایران، گفت: با مکانیسم پرداخت برای صادرات دارو و غذا، ما نه تنها از شرکت های سوئیسی بلکه از مردم ایران نیز که تحت تحریم های ایالات متحده هستند، حمایت می کنیم.

در بیانیه وزارت خارجه سوئیس همچنین به ملاقات وزیر خارجه این کشور با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به تهران اشاره شده و آمده است که دو طرف در این ملاقات از ایجاد یک گروه دوستی پارلمانی میان ایران و سوئیس استقبال کردند.

لازم به ذکر است که ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس روز شنبه برای سفری سه روزه وارد ایران شد و با حسن روحانی رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11781

به "وزیر خارجه سوئیس درباره نتایج سفرش به ایران به اظهارنظر پرداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سوئیس درباره نتایج سفرش به ایران به اظهارنظر پرداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید