میررحیمی: در تیراندازی با کمان دنبال پشتوانه سازی هستیم، تمام هدف ما کسب سهمیه تیمی است

به گزارش بانیما، سرمربی تیم ریکرو گفت: تلاش کردیم از ترکیب نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان استفاده کنیم تا پشتوانه سازی کنیم و در آینده با انگیزه ای که در آنها می بینم سکوهای بالاتری را کسب کنیم.

میررحیمی: در تیراندازی با کمان دنبال پشتوانه سازی هستیم، تمام هدف ما کسب سهمیه تیمی است

مجید میررحیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص مسابقات فینال فینالیست های تیراندازی با کمان گفت: فینال فینالیست ها بعد از 7 دوره مسابقات کشوری برگزاری شد و 16 نفر اول هر رشته به این مرحله رسیدند. من در هر مرحله مسابقات را رصد کردم و نفراتی را انتخاب و به ترکیب تیم ملی افزودم.

وی تاکید کرد: الان نفرات برتر از همان بچه هایی هستند که در تیم ملی تمرین و عضو آن بودند و سابقه حضور را داشتند. در حال حاضر چهره جدیدی دیده نمی شود چون رشته ما دیر بازده است و یک ورزشکار باید حداقل 5 سال سابقه تیراندازی داشته باشد تا در این میادین خود را مطرح و روی سکو برود.

میررحیمی افزود: اگر بخواهیم برای قهرمانی آسیا، مسابقات جهانی و المپیک روی کمانداران جدید حساب کرد، باید روی آنها بیشتر وقت و سرمایه گذاشت تا شکوفا شوند. بچه هایی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کنند حداقل 8 سال سابقه دارند و یک چهره نوظهور نمی تواند خود را مطرح کند. ممکن است یک نفر استعداد خاصی باشد و بتواند مطرح شود ولی این اتفاق عمومیت ندارد.

سرمربی تیم ریکرو گفت: تیراندازی با کمان مثل سایر رشته ها نیست که یک نفر بتواند در زمان کوتاه حتی مدال جهانی بگیرد. کشف و ساختن یک قهرمانی جدید در تیراندازی با کمان زمان بر و همراه با هزینه زیاد است.

وی شرح داد: تلاش کردیم از ترکیب نوجوانان و جوانان در کنار بزرگسالان استفاده کنیم تا پشتوانه سازی کنیم و در آینده با انگیزه ای که در آنها می بینم سکوهای بالاتری را کسب کنیم.

میررحیمی افزود: حضور در مسابقات برای ما اهمیت زیادی دارد یک ورزشکار برای اینکه سریعتر به هدفی که برای آن پیش بینی کردیم برسد، هر چه در مسابقات بیشتری باشد از نظر روانی و تاکنیکی آماده تر خواهد شد. به خاطر مسائل مالی و شرایط فعلی کشور نمی توانیم در مسابقات زیادی شرکت کنیم. قرار است حداقل در دو مسابقه تدارکاتی شرکت کرده که آنها را قبل از مسابقات آلمان در نظر گرفتیم تا کمانداران را محک بزنیم.

وی شرح داد: کاپ آسیایی تایلند و جام جهانی چین دو رویداد پیش بینی شده است البته شیوع ویروس کرونا ما را در انتظار نگه داشته است و نمی دانیم آیا برگزار می شود یا نه. امیدواریم این مسابقات برگزار شود چرا که در تقویم فدراسیون جهانی مسابقات مسافت فضای باز دیگری وجود ندارد و اگر این مسابقات را از دست بدهیم کار سخت می شود.

سرمربی تیم ریکرو گفت: برای مسابقات قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک تایلند ما حدود 7 ماه فقط در استادیوم آزادی بودیم و هیچ اردوی تدارکاتی و مسابقه ای نداشتیم و این کار را برای ما سخت کرد. هر چه کمانداران بیشتر با رقیبان رو به رو شوند و در فضای مسابقه باشند بهتر است. در مسابقات قهرمانی آسیا و در بخش بانوان، نیلوفر علیپور و زهرا نعمتی فوق العاده بودند و از آنها راضی بودم ولی در رقابت های حذفی انتخابی المپیک به دلیل دور بودن از فضای مسابقه کار برای آنها سخت شد و شانس کسب سهمیه انفرادی را از دست دادیم. امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون به هدف خود یعنی کسب سهمیه تیمی برسیم و تاریخ ساز شویم.

وی درخصوص نحوه توزیع سهمیه المپیک در مسابقات جهانی آلمان گفت: فعلا چیزی قابل پیش بینی نیست و در اتمام مسابقات تعیین می شود که چند نفر سهمیه انفرادی آزاد شده و چه تیم هایی سهمیه تیمی گرفتند و کدام کشورها می توانند سهمیه انفرادی کسب کنند. آنچه در بخش مردان تعیین است این است که ما فقط شانس سهمیه تیمی داریم و اگر سهمیه انفرادی آزاد شود به ما تعلق نمی گیرد چون در تایلند سهمیه گرفتیم. تمام تلاش ما کسب سهمیه تیمی است اگر این اتفاق نیفتد در بانوان شانس یک سهمیه انفرادی را داریم.

قبلا فقط شانس کسب سهمیه داشتیم ولی الان فدراسیون المپیکی هستیم و توقع ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که دید دیگری نسبت به تیراندازی با کمان داشته باشد و از ما حمایت کنند چرا که این رشته توانایی و پتانسیل بالایی را دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7483

به "میررحیمی: در تیراندازی با کمان دنبال پشتوانه سازی هستیم، تمام هدف ما کسب سهمیه تیمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میررحیمی: در تیراندازی با کمان دنبال پشتوانه سازی هستیم، تمام هدف ما کسب سهمیه تیمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید