مدیران مدارس در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند، رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما پروژه محوری است

به گزارش بانیما، معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.

مدیران مدارس در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند، رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما پروژه محوری است

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در جلسه با دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما سراسر کشور با تأکید بر مصوبه اخیر شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با بحث تشکیلات معاونت آموزش های عمومی و مهارتی گفت: با توجه به این تشکیلات جدید، معاونت آموزش های عمومی و مهارتی به دو قسمت تقسیم شده که یک بخش آن معاونت فنی و حرفه ای و مهارتی و کاربنیان است که آموزشکده ها را راهبری خواهد نمود و بخش دیگر با عنوان سازمان سما متولی مدارس خواهد بود.

وی با اشاره به تغییر ماهیت و مأموریت آموزشکده های سما در تشکیلات جدید، خاطر نشان کرد: آموزشکده های سما با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی، از آموزش کلاسیکی که الگو برداری از برنامه های دانشگاه بود، تغییر رویکرد داده و فعالیت های خود را منطبق بر مهارت آموزی که منتج به اشتغال و مهارت های فردی است، قرار می دهند.

مهندس بطحائی اضافه نمود: یکپارچه سازی در آموزش عالی باعث به اشتراک گذاشتن منابع انسانی، اقتصادی و اقتصادی خواهد شد، از اینرو دانشکده های مهارتی در ذیل واحد دانشگاهی قرار می گیرند.

وی رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما را پروژه محوری دانست و گفت: بر اساس ساختار جدید، مرکز دارالفنون کاملاً مستقل از بخش های دیگر آموزش در سما فعالیت خواهد نمود. امور مدارس متولی اصلی برطرف موانع در اداره مدارس و نماینده مدارس در حوزه ستادی خواهد بود. معاونت فرهنگی، سیاست گذاری و راهبری امور فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت را برعهده خواهد داشت. معاونت هماهنگی تمامی 16 زیرمجموعه منابع انسانی را سیاست گذاری خواهد نمود.

بطحایی ادامه داد: امور کیفیت و پایش تحول، نقش چشم سازمان را در رصد برنامه های کیفی ایفا می نماید. امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی به راه اندازی مدارس بر اساس ضوابط، جغرافیا و آمایش سرزمین و صدور مجوزهای راه اندازی می پردازد. امور پژوهش و نوآوری های آموزشی و پرورشی، به دنبال ایده های جدید و بومی سازی آنها در حوزه آموزش و پرورش به منظور بالا بردن کیفیت مدارس خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه امسال، به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی معلمان، عوامل و کارکنان به صورت فشرده اشاره نمود و از برگزاری وبینار آموزشی با عنوان آموزش سازمان دهی مدرسه در شرایط هشدار ویژه مدیران مدارس به صورت مجازی در اوایل شهریور اطلاع داد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.

4040/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12024

به "مدیران مدارس در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند، رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما پروژه محوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران مدارس در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند، رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما پروژه محوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید