مدل جدید کیا در رقابت با بنز و تسلا

به گزارش بانیما، این ماشین بخشی از برنامه گسترده تر کیا برای عرضه ماشین های الکتریکی است. این کارخانه ماه گذشته با اعلام یک سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری، اطلاع داد که تا سال 2025 یازده مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود.

مدل جدید کیا در رقابت با بنز و تسلا

کانسپت ایمَجین سال گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد

نگاه تازه به کیا

کیا می خواهد ماشین الکتریکی جدیدش هم زمان با رقابت با محصولات لوکس و گران قیمت، نگاه مردم به این مارک را تغییر دهد. ماشین جدید کیا سال 2021 به بازار عرضه می گردد و براساس کانسپتی به نام ایمجین ساخته می گردد که سال گذشته نمایش داده شد.

کیا بیش از یک دهه است که کوشش می نماید از ساخت فراوری انبوه ماشین های ارزان فاصله بگیرد و با ساخت خودرو های زیباتر و با کیفیت بهتر، هویتی تازه از خود تعریف کند. کارخانه با این کار می خواهد خود را به رقیبان اروپایی و ژاپنی اش نزدیک نموده و محصولاتش را با قیمت و سود بیشتر به بازار عرضه کند.

ریماک، سازنده سوپرکار های الکتریکی در ساخت ماشین با کیا همکاری می نماید

موج جدید ساخت خودرو های الکتریکی، فرصت تازه ای برای قدیمی ترین خودروساز کره ای است تا بر این هویت تازه تاکید کند. کیا می گوید مدل جدیدش، که هنوز نامی برایش اعلام نشده، فن آوری هایی مشابه با مدل های لوکس تسلا و بنز را با قیمتی کمتر به مشتریانش عرضه می نماید.

برای رسیدن به این هدف، کیا با کارخانه ای در کرواسی به نام ریماک همکاری می نماید که ماشین های اسپرت الکتریکی می سازد. پلتفرم ماشین با همکاری هیوندای ساخته می گردد و قرار است از آن در ساخت چند مدل دیگر الکتریکی استفاده گردد.

کیا تا سال 2025 میلادی یازده مدل الکتریکی به بازار عرضه می نماید

مدیران کارخانه در مصاحبه ای با هفته نامه انگلیسی اتوکار گفته اند که این ماشین با هر بار شارژ تا 500 کیلومتر حرکت می نماید و تنها بیست دقیقه طول می کشد تا باتری ها از 20 درصد تا 80 درصد شارژ شوند. در حال حاضر این فن آوری تنها در اولین مدل الکتریکی پورشه استفاده شده است.

این ماشین بخشی از برنامه گسترده تر کیا برای عرضه ماشین های الکتریکی است. این کارخانه ماه گذشته با اعلام یک سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری، اطلاع داد که تا سال 2025 یازده مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود.

برخلاف مد روز

هیوندای می گوید ظاهر کانسپت جدیدش از مد روز پیروی نمی نماید

هیوندای با انتشار طرحی از رونمایی یک کانسپت جدید در چند هفته آینده اطلاع داد. نام این ماشین الکتریکی، پرافِسی است و قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی گردد. کارخانه کره ای می گوید پرافسی چهره مدل های آینده هیوندای را نمایش می دهد.

تصویری که هیوندای منتشر نموده، ماشین را از پشت نشان می دهد که چراغش خطی روی شیشه عقب است و دو چراغ ترمز عمودی دارد.

یک شاسی بلند کوچک الکتریکی براساس کانسپت 45 سال آینده میلادی به بازار عرضه می گردد

سانگ یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای می گوید: پرافسی از مد روز پیروی نمی نماید و با گذشت زمان از زیبایی اش کاسته نخواهد شد. معلوم نیست آیا هیوندای می خواهد به طور معین ماشینی براساس پرافسی بسازد یا این ماشین تنها نمایشی از ایده های طراحان شرکت برای مدل های مختلف است.

کانسپت پیشین شرکت به نام 45 که سال گذشته نمایش داده شد قرار است مبنای ساخت یک مدل جدید گردد. این ماشین که یک شاسی بلند الکتریکی کوچک است سال 2021 به بازار خواهد آمد.

وانت هیدروژنی با هر بار سوخت گیری بیش از 960 کیلومتر حرکت می نماید

یک شرکت آمریکایی به نام نیکولا از وانت جدیدی رونمایی نموده که با سوخت هیدروژنی کار می نماید. نام این وانت بَجِر (Badger) است و به گفته کارخانه می تواند با هر بار سوخت گیری تا بیش از 960 کیلومتر حرکت کند.

این وانت از سال 2021 با همکاری خودروسازی ساخته می گردد که هنوز نامش اعلام نشده است. نیکولا طرح هایی از وانت منتشر نموده و وعده داده محصول نهایی را در پاییز آینده رونمایی خواهد نمود.

قرار است در آمریکای شمالی شبکه ای از 700 ایستگاه سوخت گیری برای ماشین های هیدروژنی ساخته گردد. نیکولا می گوید کسانی که به ایستگاه های سوخت گیری دسترسی ندارند می توانند باتری های ماشین را با الکتریسیته شارژ نمایند. در این صورت ماشین می تواند با هر بار شارژ تا بیش از 480 کیلومتر حرکت کند.

تسلا قرار است وانت الکتریکی خود را از اواخر سال 2021 به بازار عرضه کند

کارخانه نیکولا در شهر فینیکس در ایالت آریزونا است. پروژه دیگر این شرکت ساخت کامیون های هیدروژنی است. نیکولا می خواهد در ساخت خودرو هایی با سوخت غیرفسیلی با تسلا رقابت کند. تعداد وانت های الکتریکی که قرار است به بازار آمریکا عرضه گردد به سرعت در حال افزایش است.

تسلا در حال آماده کردن وانتی به نام سایبرتراک است که از اواخر سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد. جنرال موتورز قرار است بهار سال جاری وانت های الکتریکی اش را با نام هامر رونمایی کند. یک شرکت تازه وارد آمریکایی دیگر به نام ریویان هم از دو سال دیگر وانت های الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد نمود.

استر ماهالانگو یکی از مهم ترین هنرمندان آفریقا است

رولزرویس اعلام نموده یک مدل فانتوم را با اثری از دکتر استر ماهالانگو، هنرمند مشهور آفریقای جنوبی تزیین نموده است. این ماشین به سفارش یک مشتری رولزرویس ساخته می گردد و ماشین به نام این هنرمند 84 ساله، فانتوم ماهالانگو نامیده شده است.

خریداران رولزرویس فانتوم می توانند داشبورد ماشین را با آثار هنری تزیین نمایند

مشتریان رولزرویس می توانند در نسل جدید فانتوم اثری هنری را برای نمایش روی داشبورد سفارش دهند که معمولا توسط هنرمندان شناخته شده ساخته می گردد. استر ماهالانگو، یکی از مهم ترین هنرمندان آفریقا است. او نقاشی را از ده سالگی شروع نموده و آثارش را با الهام از سنت های قبیله نبیله در آفریقای جنوبی می کشد.

این اولین ارتباط خانم ماهالانگو با صنعت خودرو نیست. او چهار سال پیش یک ب ام و سری هفت را به سفارش کارخانه نقاشی کرد و فیات هم یک مدل 500 خود را با آثار او تزیین نموده است.

دکتر ماهالانگو پیش از این یک فیات 500 هم نقاشی نموده بود

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7436

به "مدل جدید کیا در رقابت با بنز و تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل جدید کیا در رقابت با بنز و تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید