ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در سنندج افزایش یافت

به گزارش بانیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرایند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا باعث شد تا ظرفیت بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) در بیمارستان های سنندج دو و نیم برابر بیشتر از قبل گردد تا مسئله ای برای خدمات دهی به بیماران نداشته باشیم.

ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در سنندج افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر فرزین رضاعی 27 خرداد اظهار کرد: ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان توحید تا قبل از شیوع کرونا 25 تخت بود که در روزهای اخیر به 49 تخت افزایش یافته و تا چند روز آینده هشت تخت دیگر هم به این تعداد اضافه می گردد.

وی این افزایش را در بیمارستان بعثت 10 تخت گفت و اضافه نمود: تا 2 روز آینده هشت تخت دیگر به ظرفیت بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان اضافه نموده خواهد شد.

رضاعی فرایند افزایش بستری ها در سنندج را نگران کننده دانست و اضافه نمود: در حالیکه روز یکشنبه 25 خرداد تعداد بستری ها مبتلا به کرونا در سنندج 287 نفر بود این تعداد تا ظهر دیروز 26 خرداد به 315 و تا شب گذشته به 336 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: کرونا با شیب بسیار تند در سنندج در حال افزایش است و اگر مردم یاری نکنند حتی اگر همه امکانات کشور را در اختیار بگبریم باز هم نمی توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

وی تاکید نمود: از 336 بیمار بستری در سنندج 65 نفر تحت مراقتب های ویژه قرار دارند که 20 نفر بدحال هستند البته نباید تصور کرد که بیماری زایی این ویروس کمتر شده است.

رضاعی بیان نمود: هم اکنون مسئله ای از لحاظ تامین نیروی انسانی وجود ندارد، امکان قرارداد 89 روزه با نیروهای درمانی را داریم و تعدادی نیروی تازه نفس به زودی به یاری کادر درمان استان می آیند.

وی اضافه نمود: هر تجهیزاتی که به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اختصاص یافته بلافاصله مورد استفاده قرار گرفته است، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز 46 دستگاه یاری تنفسی توسط خیرین و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا شده که تمام این تجهیزات در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است.

رضاعی اظهار کرد: سوالی که این روزها در زمینه علت کامل نکردن ظرفیت بیمارستان توحید با توجه به تعداد بستری های کرونایی مطرح می گردد، این است که بیمارستان توحید 340 تخت دارد که بخشی از آن خیرساز و مختص انکولوژی است و بخش های سی سی یو و دیالیز هم از نظر فیزیکی قابل جابه جایی نیستند و 110 تخت به این بخش ها اختصاص دارد.

وی یادآور شد: از 230 تخت باقی مانده، 200 تخت برای بیماران مبتلا به کرونا قابل استفاده است چرا که با بستری بیش از این تعداد، 2 دستگاه خیلی خوب اکسیژن سازی که در این بیمارستان وجود دارد، جوابگوی احتیاج بیماران نخواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 189 هزار و 876 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند، این بیماری تا به امروز جان 8 هزار و 950 را در کشور گرفته است.

تا به امروز 150 هزار و 590 نفر از بیماران مبتلا به کوید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

طبق آمار رسمی روزانه وزارت بهداشت، موارد مرگ کرونا که در هفته های گذشته به زیر 50 نفر در روز رسیده بود در چند روز گذشته دوباره سه رقمی شده است، موارد ابتلا نیز به بالای 2500 تا سه هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت متعقد است، بخشی از افزایش آمار مبتلایان به علت افزایش تست از افراد مشکوک و اطرافیان آنان است. تعداد تست کرونا در کشور اکنون به روزانه حدود 25 هزار مورد در روز رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10170

به "ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در سنندج افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت بخش مراقبت های ویژه در سنندج افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید