صحرای بیضاء مصر، سرزمینی بی همتا در قلب صحرا

به گزارش بانیما، صحرای بیضاء یا کویر سفید یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مناطق طبیعی مصر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این منطقه با تپه‌های شنی سفیدرنگ و سنگ‌های عجیب و غریبی که شکل‌های جالبی به خود گرفته‌اند، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی بیابانی در دنیا محسوب می‌شود. صحرای بیضاء در نزدیکی شهر بحریه در استان الفیوم مصر واقع شده و حدود 300 کیلومتر مربع مساحت دارد. این منطقه که بخشی از بیابان شرقی مصر به شمار می‌رود، از جنوب به رشته کوه‌های سیاه و از شمال به بیابان لیبی محدود می‌شود.

صحرای بیضاء مصر، سرزمینی بی همتا در قلب صحرا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

دلیل نامگذاری صحرای بیضاء

نام صحرای بیضاء یا همان کویر سفید به خاطر رنگ سفید مایل به زرد تپه‌های شنی و سنگ‌های آن انتخاب شده است. شن‌های این منطقه حاوی مقادیر زیادی کوارتز هستند که باعث می‌شود زیر نور آفتاب رنگی سفید و درخشان به خود بگیرند.

سفیدی تپه‌های شنی صحرای بیضاء در تضاد کامل با آبی آسمان و قهوه‌ای تیره کوه‌های اطراف قرار گرفته است. این ترکیب رنگ‌ها منظره‌ای بی‌نظیر و خیره‌کننده ایجاد کرده که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری صحرای بیضاء

صحرای بیضاء علاوه بر زیبایی بصری، جاذبه‌های طبیعی متنوع دیگری نیز دارد که آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری و عکاسی در مصر تبدیل کرده است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ‌های عجیب و غریب - صحرای بیضاء مملو از سنگ‌هایی با اشکال عجیب و غریب است که طی میلیون‌ها سال بر اثر فرسایش بادی به این شکل درآمده‌اند. برخی از این سنگ‌ها به شکل جانوران مختلف هستند.
  • چشمه عین حدیده - این چشمه آب شیرین در میان صحرا یکی از نقاط دیدنی منطقه به شمار می‌رود. درختان خرما اطراف این چشمه با ایجاد سایه در میان بیابان، مکانی دل‌انگیز برای استراحت فراهم کرده‌اند.
  • روستای القصیر - این روستای زیبا دروازه ورودی صحرای بیضاء محسوب می‌شود. روستایی کوچک با خانه‌های سنتی گلی که معماری بومی و سبک زندگی اصیل مردم بیابان را به نمایش می‌گذارد.
  • کوه‌های سیاه - این رشته کوه در مرز جنوبی صحرای بیضاء قرار گرفته و چشم‌اندازی خیره‌کننده را به وجود آورده است. کوه‌های سیاه با ارتفاع 400 متر از سطح دریا، بلندترین نقطه منطقه هستند.

فعالیت‌های گردشگری در صحرای بیضاء

صحرای بیضاء به دلیل طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، فرصت‌های فراوانی برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی فراهم کرده است:

  • سفر با کشتی شنی - سوار شدن بر کشتی شنی و حرکت بر فراز تپه‌های ماسه‌ای صحرا یک تجربه فراموش‌نشدنی است. در این سفر می‌توانید از زوایای مختلف به تماشای غروب خورشید در بیابان بپردازید.
  • کوهنوردی در کوه‌های سیاه - کوه‌های سیاه با قله‌های صخره‌ای‌شان برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان جذابیت زیادی دارند. صعود به این کوه‌ها چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از صحرا را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • شب‌نشینی و ستاره‌شناسی - آسمان شب صحرای بیضاء یکی از بهترین آسمان‌های جهان برای مشاهده ستارگان است. شما می‌توانید شب‌ها را در این بیابان سپری کرده و زیبایی آسمان پرستاره را تماشا کنید.
  • عکاسی - صحرای بیضاء بهشت عکاسان محسوب می‌شود و عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌توان از مناظر طبیعی و غروب و طلوع آفتاب در اینجا ثبت کرد. سنگ‌های عجیب و غریب نیز موضوعات جالبی برای عکاسی هستند.

نکاتی برای سفر به صحرای بیضاء

اگر قصد سفر به صحرای بیضاء را دارید، توجه به نکات زیر برای سفری خاطره‌انگیز ضروری است:

  • بهتر است سفر خود را با تورهای معتبر هماهنگ کنید تا از خدمات راهنما و امکانات لازم برخوردار شوید.
  • لباس‌های سبک و راحت بپوشید و کلاه و عینک آفتابی همراه داشته باشید.
  • حتما کرم ضدآفتاب بزنید چون در بیابان در معرض نور مستقیم خورشید هستید.
  • ذخیره آب کافی برای یک روز سفر داشته باشید.
  • در صورت تمایل به شب‌مانی، حتما کیسه خواب و امکانات لازم را همراه بیاورید.
  • از راهنمایان محلی در مورد مسیرها و نقاط دیدنی کمک بگیرید تا از سفرتان بیشتر لذت ببرید.

جمع‌بندی

صحرای بیضاء با طبیعت بکر و دیدنی‌اش، یکی از شگفتی‌های طبیعی مصر و جهان به شمار می‌رود. سفیدی ماسه‌های این صحرا در کنار آبی آسمان و قهوه‌ای کوه‌ها یک چشم‌انداز خیره‌کننده خلق کرده است.

علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، صحرای بیضاء امکانات متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده تا بتوانند اوقاتی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی در این سرزمین بی‌همتای بیابانی سپری کنند. سفر به صحرای بیضاء را به همه طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به سفرهای حیرت‌انگیز توصیه می‌کنم.

انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6969

به "صحرای بیضاء مصر، سرزمینی بی همتا در قلب صحرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرای بیضاء مصر، سرزمینی بی همتا در قلب صحرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید