روایت راه آهنی که تبدیل به کتابفروشی شد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، ساختمان تاریخی راه آهن محلی نام آشنا برای مردم زنجان است، ساختمانی که بچه ها سابق و بزرگان امروز خاطرات بسیاری از آن دارند، اما وقتی ساختمان جدید راه آهن افتتاح شد، این محل بلااستفاده ماند و کاربری خود را از دست داد.

روایت راه آهنی که تبدیل به کتابفروشی شد

پس از گذشت ماه ها به همت مختار مهدی زاده از زنجانیان اصیل و سرمایه گذاری مشترک با شهرداد میرزایی، ساختمان تاریخی راه آهن زنجان به بزرگترین کتاب فروشی شمال غرب تبدیل شد و در حال حاضر حدود 7 ماه است که فعالیت دارد.

کتابفروشی فرهنگان زنجان در فضایی به مساحت 700 مترمربع و در ساختمان، تاریخی و زیبا که بیش از یکصد سال پیش در دوره پهلوی اول و توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است، فعالیت خود را در قالب دیگری آغاز کرده و با برنامه ریزی اجرا شده به صورت هفتگی برنامه های رونمایی از کتاب، کارگاه های نقد فیلم و فیلمنامه نویسی، نقد کتاب و کارگاه آموزشی کارتون در این محل برگزار می شود.

ارائه کتاب کودک و نوجوان، کتاب بزرگسال، برگزاری بازی های فکری و سرگرمی های علمی، عرضه نوشت افزار و هدایای فرهنگی و هنری از جمله خدماتی است که در این مرکز فرهنگی و کتابفروشی ارائه می شود.

کافه کتاب مجهز و زیبای فرهنگان هم در سالن ضلع شمالی و محوطه بیرونی ساختمان و همچنین تجهیز سالن رویدادها، برگزاری برنامه های متنوع هنری فرهنگی علمی ادبی و آموزشی و بخش بازی از دیگر برنامه هایی است که در آینده اجرایی می شود.

حالا با عبور نسبی از شرایط کرونایی در زنجان، کتابفروشی فرهنگان نیز همزمان با حلول ماه مبارک رمضان فعالیت دوباره خود را آغاز کرده و قرار است در این ایام از ساعت 16 تا 23 پذیرایی کتابخوانان این شهر باشد.

بنیان گذار فرهنگان زنجان در تشریح فعالیت های این مجموعه به خبرنگار ایبنا گفت: فرهنگان زنجان یکی از شعب مجموعه فرهنگان است که در تهران و تعدادی از شهرستان ها از جمله ساری فعالیت دارد.

مختار مهدی زاده با اشاره به رشد استان زنجان در حوزه های مختلف، گفت: طبق بررسی، دیدیم که پیشرفت استان در حوزه غذای فکر و روح، کار شاخصی انجام نشده است؛ از همین رو تلاش کردیم که چنین فضای فرهنگی را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: فضای اصلی این مجموعه به عنوان گالری فرهنگی و هنری فعالیت دارد و به صورت هفتگی برنامه های متعددی در آن اجرایی می شود که شامل برنامه های فرهنگی، علمی، ادبی و آموزشی، کارگاه های نقد فیلم و فیلمنامه نویسی و نقد کتاب، کارگاه رمان، کارگاه مصاحبه برای رمان نویسی، خوانش کتاب است.

بنیان گذار مجموعه فرهنگان زنجان با اشاره به اینکه ساختمان تاریخی راه آهن در واقع یکی از هویت های تاریخی شهر زنجان است، اضافه کرد: در تلاش هستیم از ظرفیت این مجموعه در راستای ارتقای سطح فرهنگ مردم زنجان و ارتقای سطح کتابخوانی استفاده کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9273

به "روایت راه آهنی که تبدیل به کتابفروشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت راه آهنی که تبدیل به کتابفروشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید