خبرنگاران بیماری کووید 19 در مبتلایان ایمنی ایجاد نمی کند

به گزارش بانیما، گناباد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیماری کووید 19 در مبتلایان ایمنی ایجاد نمی کند و در صورت ابتلا ممکن است دوباره به آن مبتلا شوند.

خبرنگاران بیماری کووید 19 در مبتلایان ایمنی ایجاد نمی کند

دکتر جواد باذلی روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس مطالعات اجرا شده، حداکثر مدت احتمالی ایمنی ایجاد شده در مبتلایان سه تا چهار ماه است و امکان ابتلای مجدد آنان در صورت رعایت نکردن پروتکل های پیشگیرانه زیاد است.

وی با اشاره به فرایند افزایشی ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید 19 در شهرستان های گناباد و بجستان طی یک ماه گذشته ادامه داد: با توجه به شرایط موجود احتمال افزایش بیش از پیش این موارد وجود دارد و تنها راه جلوگیری از آن تغییرات رفتاری در مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیرانه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: استمرار شیوع ویروس کرونا فشار کاری کادر درمان این دانشگاه را افزایش داده و تا به امروز 97 نفر از کارکنان و کادر درمان این دانشگاه به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.

دکتر فرنوش شریفی متخصص بیماری های عفونی و مسوول بخش ایزوله بیماران حاد تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی هم به خبرنگار خبرنگاران گفت: در ماه های ابتدایی شیوع ویروس کرونا بیشتر مبتلایان و افراد بستری شده مبتلا به این ویروس در شهرستان های گناباد و بجستان را افراد مسن تشکیل می دادند در حالی که هم اکنون بیشتر مبتلایان به این ویروس قشر جوان هستند.

هم اکنون سه بخش با 170 تخت و یک بخش مراقبت های ویژه برای درمان بیماران دارای علائم حاد تنفسی و مبتلا به کووید 19 در بیمارستان علامه بهلول گنابادی در نظر گرفته شده است.

شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 281 هزار و 413 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 219 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 14 هزار و 853 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز 244 هزار و 840 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10929

به "خبرنگاران بیماری کووید 19 در مبتلایان ایمنی ایجاد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماری کووید 19 در مبتلایان ایمنی ایجاد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید