جاسوسی و نقض حریم خصوصی با نرم افزار مقابله با کرونا انگلیس

به گزارش بانیما، دولت انگلیس به کارکنان بخش های خصوصی و عمومی در کل کشور توصیه نموده تا برای شناسایی و تعقیب ویروس کرونا، از یک برنامه نرم افزار دولتی استفاده نمایند؛ اما این امر موجب نگرانی درباره نقض حریم خصوصی افراد شده است.

جاسوسی و نقض حریم خصوصی با نرم افزار مقابله با کرونا انگلیس

این نرم افزار روی گوشی های هوشمند نصب شده و مبتنی بر بلوتوث و سیستم رهیاب (جی پی اس) عمل می نماید. به این ترتیب زمانی که افراد با کسانی که ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند، در تماس قرار بگیرند به آنها هشدار می دهد. آنها همچنین می توانند علائم ابتلای خود به کرونا را گزارش داده و درخواست انجام آزمایش کرونا را به سازمان بهداشت انگلیس مطرح نمایند.

مسئولان این کشور می گویند، هرچه تعداد مصرف نمایندگان نرم افزار بیشتر گردد، دولت بهتر می تواند کنترل اوضاع را دست گرفته و سریع تر محدودیت های قرنطینه را آسان کند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس برای یک دوره آزمایشی از ساکنان جزیره آیل اف وایت خواسته با نصب نرم افزار ردیاب به اجرای این پروژه یاری نمایند.

او مدعی است که استفاده از این فناوری به دولت یاری می نماید تا رویکرد هدفمندی را برای عبور از قرنطینه و مهار کرونا در پیش بگیرد.

وزیر بهداشت انگلیس همچنین ادعا کرد همه داده های گوشی افراد به صورت ناشناس جمع آوری خواهد شد.

در همین پیوند، سرویس جاسوسی انگلیس موسوم به ستاد ارتباطات دولت (جی سی اچ کیو) گزارشی را درباره این نرم افزار با هدف پاسخ گویی به نگرانی های امنیتی مردم منتشر نموده است.

مسئولان انگلیس امیدوارند دست کم 80 درصد دارندگان گوشی های هوشمند، این نرم افزار را نصب نمایند.

با این حال رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از مسئولان خواسته علاوه بر این روش، راه های دیگری را برای شناسایی شرایط شیوع کرونا در کشور مورد استفاده قرار دهند.

کی یر استارمر به نگرانی های افکار عمومی از نرم افزار جدید اشاره نموده و می گوید: اگر دولت همه تخم مرغ هایش را در سبد این نرم افزار برگذارد ممکن است با عدم استقبال مردم روبرو گردد و پروژه شکست بخورد.

متیو گولد رئیس آژانس ان اچ اس اکس که نرم افزار ردیاب انگلیس را فراوری نموده می گوید، در طراحی آن بین حریم خصوصی افراد و ضرورت دسترسی مسئولان بهداشت به داده ها، یک تعادل نسبی ایجاد نموده است.

وی تاکید نمود، اطلاعات افراد آمار مهمی را برای آنالیز تحرکات ویروس در جامعه ارائه می دهد.

اوضاع شیوع ویروس کرونا در انگلیس بشدت نگران نماینده گزارش می گردد.

تازه ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد، تعداد فوتی های مبتلا به کووید-19 در این کشور، تا هفته گذشته، از آمار همه کشورهای اروپایی عبور نموده است.

بر اساس این گزارش که امروز(سه شنبه) منتشر شد، تعداد فوتی های ثبت شده تا 24 آوریل گذشته (5 اردیبهشت) 29 هزار و 648 نفر بوده که این میزان از آمار کنونی ایتالیا که در صدر فهرست آمار جان باختگان اروپا و پس از آمریکا دومین کشور دارای بالاترین آمار مرگ و میر در دنیا بود، 569 نفر بیشتر است.

این آمار همچنین با آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس (DHSC) که دیروز (دوشنبه 15 اردیبهشت) منتشر شد 914 نفر اختلاف دارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پنجشنبه گذشته با ادعای عبور از پیک شیوع کرونا در این کشور خاطرنشان کرد که به زودی طرح خروج از قرنطینه را ارائه می دهد. او با این حال تاکید نمود که این طرح زمانی اجرا خواهد شد که دولت اطمینان پیدا کند کنترل مهار کرونا را از دست نخواهد داد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9395

به "جاسوسی و نقض حریم خصوصی با نرم افزار مقابله با کرونا انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی و نقض حریم خصوصی با نرم افزار مقابله با کرونا انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید