تدوین بسته سفر به آذربایجان شرقی از استان های فارس و خراسان رضوی

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تدوین بسته های سفر به این استان از استان های فارس و خراسان رضوی اطلاع داد.

تدوین بسته سفر به آذربایجان شرقی از استان های فارس و خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه 10 تیرماه 99، با روسای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و توریستی استان های فارس و خراسان رضوی و نمایندگان ایرلاین سپهران ملاقات و گفت وگو کرد.

احمد حمزه زاده در این ملاقات با اشاره به اینکه این اداره کل برنامه های ویژه ای برای رونق توریستی استان در دوران پسا کرونا در نظر گرفته است، گفت: این اداره کل با حمایت از ذی نفعان این حوزه به ویژه فعالان توریستی در اقتصاد خرد و نیز تولیدکنندگان صنایع دستی که از بازار پررونق و مهم نوروز بی بهره شدند، خدمات تشویقی ارائه می نماید که از جمله آن ها می توان به طراحی بازارچه صنایع دستی مجازی آذربایجان شرقی با هدف معرفی و عرضه مستقیم آثار و همچنین تعریف بسته های سفر متنوع با تمرکز بر توریستی طبیعی اشاره نمود.

او گفت: طرح پساکرونای توریستی با هدف رونق بخشی و توسعه همه جانبه توریستی بر آن است زمینه تصحیح چهره توریستی آذربایجان شرقی را با ترمیم بدنه اقتصادی بخش های آسیب پذیر توریستی و هتلداری به وسیله جذب توریست با تکیه بر نشاط آفرینی پس از دوران کرونایی و بهره مندی از ظرفیت آژانس های مسافرتی سایر استان ها برای تعریف بسته های سفر به آذربایجان شرقی فراهم سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا شاهد استقبال تورهای ورودی به تبریز از استان های خراسان رضوی و شاقتصادی کشور بودیم، ادامه داد: سال گذشته آذربایجان شرقی میزبان توریستان مختلف از جای جای کشور بود و با توجه به تعریف تورهای ورودی از سایر استان ها به تبریز میانگین اشغال هتل های استان به بیش از 70 درصد رسیده بود.

او با اشاره به اینکه شرایط حاضر، تنوع و سلیقه توریستان را تغییر داده و بیشتر سفرها به سمت فضاهای طبیعی سوق پیدا نموده است، گفت: با توجه به ظرفیت های متعدد توریستی طبیعی در گستره آذربایجان شرقی، قطعاً تعریف تورهای مناسب توسط آژانس های مسافرتی خراسان رضوی و فارس در مسیرهای توریستی پنج گانه استان در معرفی و رونق بیش از پیش توریستی منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

حمزه زاده در سرانجام گفت: آذربایجان شرقی آمادگی دارد تا پس از گذر از دوران کرونا با همکاری آژانس های مسافرتی کشور، در مسیرهای پنج گانه توریستی خود میزبان توریستان باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10540

به "تدوین بسته سفر به آذربایجان شرقی از استان های فارس و خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین بسته سفر به آذربایجان شرقی از استان های فارس و خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید