برنامه عجیب پرسپولیس در لیگ و آسیا؛ 6 بازی در 15 روز!، فشرده، نفس گیر و سرنوشت ساز

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- سرخپوشان در آستانه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، فردا مقابل نساجی قرار می گیرند.

برنامه عجیب پرسپولیس در لیگ و آسیا؛ 6 بازی در 15 روز!، فشرده، نفس گیر و سرنوشت ساز

به گزارش خبرنگاران، دیدار مقابل نساجی، آغاز یک برنامه فشرده سرخپوشان در لیگ و آسیا است. بعد از این بازی راهی هند می شوند تا در گروه E رقابت ها با تیم های الریان قطر، گوای هند و برنده دیدار الزورا عراق و الوحده امارات رقابت کنند. پرسپولیس بعد از رویارویی با نساجی تنها 6 روز فرصت دارد به هندوستان سفر کرده و خود را مهیای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا کند. آن هم درحالی که باوجود مثبت شدن تست کرونای بازیکنان نساجی و قرمز بودن شرایط شهر تهران بازی با نساجی باید برگزار شود.

پرسپولیس طی روزها و هفته های آینده 9 بازی سخت و حساس را پیش رو دارد که از این 9 بازی فقط دو بار میزبان است. پرسپولیس بازی های سخت و حساسی را در بهار 1400 پیش رو دارد. براساس قرعه کشی روز قبل مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، پرسپولیس باید در یکی از روزهای هشتم یا نهم اردیبهشت ماه به مصاف تیم دسته دومی شاهین بندرعامری می رفت ولی از آن جایی که گل محمدی و شاگردانش در این تاریخ در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، این مسابقه به زمان دیگری موکول شده است. پرسپولیس در حالی میهمان تیم شاهین بندرعامری است که در مرحله قبل نیز میهمان بود و با برتری در کرمان مقابل مس نوین توانست خود را به دور یک هشتم برساند. جالب این که چون هر 2 تیم در مرحله گذشته میهمان بودند، برای تعیین میزبانی قرعه کشی صورت گرفت که قرعه میزبانی به نام حریف پرسپولیس افتاد. آن هم درحالی که سرخ ها در فروردین و اردیبهشت ماه رقابت های مهمی پیش رو دارند که در قهرمانی این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نگاهی به برنامه مسابقات نشان می دهد دیگر کنندگان باشگاهی ایران در آسیا حدود دو برابر پرسپولیس استراحت کرده و زمان بیشتری برای آماده سازی در اختیار داشته اند. تیم فولاد که چند روز دیگر باید در پلی آف به مصاف العین برود 9 روز فرصت داشت که خود را برای این بازی آماده کند. شاگردان نکونام بعد از این که روز 12 فروردین با آلومینیوم بازی کردند دیگر مسابقه ای انجام ندادند. تیم تراکتور که طبق برنامه مسابقات باید در هفته بیستم مقابل فولاد به میدان می رفت، به دلیل تداخل ایجاد شده، نتوانست با فولادی ها بازی کند.

به گونه ای که آخرین جدال تراکتور در لیگ پیش از بازی های آسیایی روز چهاردهم فروردین بود که این تیم به مصاف مس رفسنجان رفت. بنابراین تراکتوری ها نیز بعد از 11 روز استراحت به امارات خواهند رفت. استقلال نیز که با درخواست از سازمان لیگ، بازی با نفت آبادان را به تعویق انداخت، برای حضور در عربستان و تقابل با حریفان خود 12 روز فرصت آماده سازی دارد. از این رو با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید پرسپولیس کمتر از دیگر کننده های فوتبال ایران زمان استراحت دارد.

یحیی گل محمدی و شاگردانش از 25 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در گوای هند، هر 3 روز یک بار باید به میدان بروند. در واقع آن ها باید 6 بازی را در این 15 روز انجام دهند. پرسپولیس در اولین دیدار آسیایی خود مقابل یکی از دو تیم الزورا یا الوحده به میدان می رود. این بازی در تاریخ 25 فروردین ماه خواهد بود. سه روز بعد پرسپولیس با الریان مسابقه دارد و آخرین بازی پرسپولیس در دور رفت در پایان فروردین ماه مقابل میزبان گروه خواهد بود. پرسپولیس دور برگشت را هم با گوا استارت می زند و به ترتیب در روزهای ششم و نهم اردیبهشت هم با برنده پلی آف و تیم الریان بازی می کند.

پرسپولیس در بازگشت به تهران بلافاصله باید در لیگ برتر به میدان برود. طبق برنامه سازمان لیگ که تا هفته بیست و سوم و تا روز 23 اردیبهشت اعلام شده، پرسپولیس باید طی 35 روز 9 بازی را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد و به طور میانگین تقریبا هر 4 روز یک بار مسابقه بدهد.

پرسپولیس بعد از بازگشت از هندوستان برای انجام بازی برگشت با سپاهان باید به نقش جهان سفر کند و هفدهم اردیبهشت ماه در یک دیدار سرنوشت ساز به مصاف شاگردان نویدکیا برود. در این دیدار حساس و در جدال مستقیم سپاهان و پرسپولیس تکلیف بالای جدول تا حدی روشن خواهد شد. جالب این که 6 روز پس از رویارویی با سپاهان، پرسپولیس باید مقابل حریف سنتی خود دیدار حیثیتی را برگزار کند. جدال و رقابتی مستقیم برای رسیدن به صدر جدول.

در 9 بازی که پرسپولیس پیش رو دارد، تنها دو مسابقه را در تهران برگزار می کند و سرخ ها در دیگر دیدارها میهمان هستند. لازم به یادآوری است بازی پرسپولیس و ذوب آهن در هفته بیست و یکم به دلیل تداخل با رقابت های آسیایی به تعویق افتاده و پرسپولیس برای انجام این بازی باید دوباره به اصفهان برود. در 7 بازی باقی مانده تا پایان فصل نیز پرسپولیس در 3 بازی باید به شهرهای کرمان، اهواز، تبریز سفر کند و مقابل تیم های مس، فولاد و ماشین سازی به میدان برود. پرسپولیس در آخرین بازی فصل نیز در زمین پیکان به خواهد رفت.

گفتنی است این آمار بازی های لیگ برتر و آسیایی پرسپولیس است و با احتساب بازی های جام حذفی و دیدار با شاهین، پرسپولیس در روزهای آینده باید 13 بار خارج از تهران بازی کند. پرسپولیس در 5 بازی مقابل نساجی، پیکان، استقلال، گل گهر، آلومینیوم و تراکتور در تهران بازی خواهد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15360

به "برنامه عجیب پرسپولیس در لیگ و آسیا؛ 6 بازی در 15 روز!، فشرده، نفس گیر و سرنوشت ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه عجیب پرسپولیس در لیگ و آسیا؛ 6 بازی در 15 روز!، فشرده، نفس گیر و سرنوشت ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید