با شیوه های آموزشی در مقطع دکتری آشنا شوید

به گزارش بانیما، شیوه های آموزشی در مقطع دکتری با سایر مقاطع تفاوت های اساسی دارد که در مطلب پیش رو به آن پرداخته شده است.

با شیوه های آموزشی در مقطع دکتری آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه خاتمه نامه گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، نگارش خاتمه نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش های مختلف خاتمه نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین رو خبرگزاری خبرنگاران بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش خاتمه نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه مندان به نگارش دقیق و تخصصی خاتمه نامه ها باشد.

پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم دوستان با شیوه های آموزشی مقطع دکتری PHD آشنا خواهند شد.

شیوه های آموزشی در مقطع دکتری با سایر مقاطع تفاوت های اساسی دارد و به دو بخش اصلی تقسیم می گردد.

الف- شیوه آموزشی ـ پژوهشی: شیوه آموزشی ـ پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و خاتمه نامه است. این شیوه تا سال 1389 تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می گرفت.

ب- شیوه پژوهش محور: دوره دکتری تخصصی است که با موضوع پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می گردد.

برگزاری دوره دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای تعیین که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط کارفرما تامین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته می گردد) با کارفرمای تعیین (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار کرده و متعهد به تأمین کلیه هزینه های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است.

منظور از کدرشته محل های پژوهش محور رشته محل هایی از موسسات است که دارای طرح پژوهشی تقاضامحور است و در زمان انتخاب رشته عناوین آنها در این دفترچه درج شده است.

منظور از طرحواره، طرح اولیه رساله متقاضیان رشته محل های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و آنالیز سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری به صورت مکتوب ارائه می گردد.

عنوان یا عناوین طرح پژوهشی مربوط به هر یک از کدرشته محل های پژوهش محور به منظور تهیه طرحواره توسط داوطلبان از طریـق سـایت مؤسسات پذیرنده اعلام خواهد شد.

طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر 5 سال است. در موارد استثنایی افزایش طـول مدت دوره با تشخیص شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مجاز است و همچنین انتقال، تغییر رشته و مهمان در هر دو شیوه ممنوع است.

انتهای پیغام/ 4133

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8765

به "با شیوه های آموزشی در مقطع دکتری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شیوه های آموزشی در مقطع دکتری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید